MAHASISWA UM BERPESTA???

>> Monday, July 14, 2008


Mulai semalam, mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaya telah mula berpesta dengan buku- buku terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Ekspo buku akan di berlangsung bermula 14- 25 Julai 2008 yang bertempat di perkarangan kereta Kompleks Perdana Siswa (KPS). Masa ekspo bermula dari jam 9.30 pagi - 5.00 petang, setiap hari kecuali Sabtu dan Ahad.


Sepanjang 2 hari ekspo ini di jalankan, tapak ekspo sesak dengan limpahan mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaya yang dahagakan ilmu. Seawal jam 9.00 pagi lagi mereka telahpun menunggu pintu ekspo dibuka. Pelbagai kelas buku yang di jual dalam ekspo kali ini antaranya buku-buku keagamaan, pendidikan, sastera, sains politik,pengurusan, kesihatan dan pelbagai lagi yang menarik. Harga yang ditawarkan sangat- sangat berpatutan. Diskaun bermula dari 20% sehingga 80%.
Bayangkan, untuk membeli top- up kita sanggup menghabiskan RM 30 tetapi diekspo buku ini dengan harga RM 30 kita boleh memperolehi sebanyak 4 atau 5 buah buku. Nah! Ini satu peluang utk kita sama- sama menimba ilmu pengetahuan.


Ekspo ini sangat bermanfaat kepada warga Universiti Malaya. Bukan sahaja mahasiswa yang berbondong- bondong ke ekspo buku malah pensyarah- pensyarah, kakitangan- kakitangan dan semua warga UM bersama- sama menjayakan ekspo buku ini.

Oleh itu, saya menyeru kepada semua warga Malaysia terutamanya golongan mahasiswa supaya dapat hadir ke ekspo buku ini selagi masa masih ada. Bersama- sama kita jayakan aspirasi Malaysia yang ingin melahirkan modal insan yang berguna- Gemilang, Cemerlang, Terbilang.

2 comments:

R@bi@tuL @d@wi@h July 15, 2008 at 12:26 AM  

hmm...ok thanx bonds..=)

Ahmad Saifuddin Amran July 23, 2008 at 4:53 PM  

would you mind to list here any eye-caught books you found there. i'm looking forward for naquib al-attas's, are they been sold there?

tolong belikan boleh?